Činnost úseku řídí,
organizuje a kontroluje vedoucí úseku přímé péče v úzké spolupráci s
vedoucími jednotlivých oddělení. Úsek přímé péče je členěn na tři oddělení – odd.
A (1.-3.p.), odd. B (4.-5.p.) a odd. C
(6.-9.p.).
Na jednotlivých
odděleních přímou péči o klienty zajišťují týmy pracovníků v sociálních
službách.
Přímá péče je
koncipována tak, aby co nejvíce vycházela z jedinečné osobnosti každého
klienta, jeho individuálních preferencí a možností. Přikládáme velký význam
komunikaci s rodinou klienta a při plánování péče jejich podněty
zohledňujeme. Každý klient má svůj individuální plán, podle kterého je
nastaveno poskytování služby.
Základ přímé péče tvoří
zajištění osobní hygieny, servis a podávání stravy, péče o prádlo a lůžko.
Samozřejmou součástí
přímé péče je vhodná komunikace s klientem a jeho aktivizace – formou
vyprávění a vzpomínání, chůzí či jízdou po Domově a zahradě, zpěvem, domácím
mazlíčkem nebo společným tvořením. Pracovníci v sociálních službách takto
uspokojují našim klientům také vyšší potřeby.